Kat

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MOTORPUNX
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Kat

Messaggio da MOTORPUNX » giovedì 26 febbraio 2009, 7:57

Dovrei installare un kat 200celle sull'EG,premesso che sarà uno sbatti perchè dovro' andare alla mach3 solo per fare un taglia e salda...cosa mi conviene montare?In giro ho trovato i soliti Brain che costano cmq un botto e i Magnaflow che costano un po' meno ma non so come siano...questo tipo
Immagine non mi sembra male,è anche piccolino ma non ha nessun paracalore superiore>mi conviene prenderne uno con una paratia per evitare di cuocermi i piedi? :asd
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vtec_inside
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Re: Kat

Messaggio da vtec_inside » giovedì 26 febbraio 2009, 9:46

Spendi un pò di più ma vai di Brain.

La qualità è ottima, e sei sicuro di non dover fare la spesa due volte.

Ricorda, chi più spende, meno spende. :teach

Sgarboman
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Re: Kat

Messaggio da Sgarboman » giovedì 26 febbraio 2009, 15:20

Aggiungo che i catalizzatori Mgnaflò non sono omologati, quindi secondo me non servno a niente.
Vendo pastiglie nuove all'80%.

streetracer
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Re: Kat

Messaggio da streetracer » venerdì 27 febbraio 2009, 14:02

infatti.. ma io il mio ex brain l'ho squagliato :amore
quindi meglio non spendere niente e andare skat :sese
Ex Prelude BB1 220HP owner :strama
Now FD3S Efini RB Limited Edition 320HP owner :amore
http://www.rotaryheaven.net/

Sgarboman
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Re: Kat

Messaggio da Sgarboman » venerdì 27 febbraio 2009, 15:23

streetracer ha scritto:infatti.. ma io il mio ex brain l'ho squagliato :amore
quindi meglio non spendere niente e andare skat :sese
Secondo me si è squagliato per disperazione, visti i pochi gas di scaricho che gli passavano attraverso.
Vendo pastiglie nuove all'80%.

Furious
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Re: Kat

Messaggio da Furious » venerdì 27 febbraio 2009, 17:50

-Su che prezzi stanno i brain?
-Ogni kat ha lunghezze diverse in base alla macchina su cui va o sono tutti uguali?
-Meglio i 100 o i 200 celle?
-Vita utile del kat metallico? In anni o in km...molto approssimativamente
-E' vero che i kat "normali" arrivati a fine vita utile iniziano a sfaldarsi sparando via pezzetti di cat e invece quelli metallici arrivati al momento si tappano sempre + fino a rischiare di fare grossi guai?
-Prima di fare i suddetti "grossi guai" ci si accorge da soli di doverlo cambiare? Il motore inizia a essere fiacco, stanco, cambia il rumore dello scarico?
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Furious
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Re: Kat

Messaggio da Furious » venerdì 27 febbraio 2009, 18:03

Materials The catalyst outer casing is made from stainless steel. The interior substrate is made from a vacuum brazed ultra-thin metal foil. The foil itself is a combination of iron, chromium and aluminium. This creates a stainless steel of the highest quality. The susbtrate is therefore far more resilient than ceramic core substrates and so is ideal for performance use. Brazing during the manufacturing process ensures that the core is extremely strong and unlike unbrazed cheaper substrates will not collapse due to 'foil bending'.

100 or 200 cell Units By offering two different cell densities, we can cater for applications that require the best gas flow possible (100 cell) and for those applications with the latest version of 'OBD2' on-board diagnostics (200 cell).

It is fairly simple to decide which sports CAT you require:

Choose a catalyst that can handle the power output of your car at the moment (assuming there will be no more modifications), or, if there are to be more mods, the power output once the car is ready. Bear in mind that if you have twin CATs, each CAT will only need to cope with half the total horsepower!

Check how much space you have to fit the catalyst. If you have limited space, you may have to choose a smaller CAT than would be optimum. However, as the catalysts are more free-flowing than standard CATs, you will still reduce back pressure!

The next step is to decide whether you need 100 cell or 200 cell substrates. 100 cell will give the best gas flow, but remember that for cars with the latest version of "OBD2" on-board diagnostics, you will need 200 cell substrates. You can identify OBD2 CATs by the presence of two lamdba sensors, one on each side of the standard catalyst.

The following advice should be noted when fitting a catalytic converter

* Do not attempt to fit a catalyst unless experienced. Any mistakes could be expensive!
* Do not use exhaust paste in front of the catalyst. Any paste entering the catalyst will damage the substrate. This will immediately invalidate the warranty.
* Do not hit the catalyst with any object during fitting. Catalyst substrates are far more fragile than normal silencer boxes.
* Please use new fittings such as gaskets and nuts and bolts. A fitting kit is often available for each catalyst. This makes fitting the catalyst easier.
* Please contact Jetex if you believe that the catalyst may have to be altered before fitting. Each catalyst should simply replace the original part without the need for modifications. The warranty will be invalidated if any catalyst has been modified without prior notification!
* Each catalyst, as with any exhaust part, should be loosely fitted to check alignment. Only when the catalyst is sitting correctly, should all nuts and bolts be tightened securely. A badly fitted front end often leads to poor fit, which can be exaggerated along the entire exhaust system.
* After fitting a new catalyst, run the vehicle for 20 minutes at fast idle (approx.2000rpm) to allow the matting to expand and apply the correct pressure to the monolith. If this is not done, the monolith may detach from the matting causing it to rattle inside the casing.


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Re: Kat

Messaggio da MOTORPUNX » sabato 28 febbraio 2009, 20:36

Qualcuno ha qualche aggancio per prendere i Brain ad un prezo umano??? :angel :imba
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KeTaMiNa
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Re: Kat

Messaggio da KeTaMiNa » domenica 1 marzo 2009, 1:50

MOTORPUNX ha scritto:Qualcuno ha qualche aggancio per prendere i Brain ad un prezo umano??? :angel :imba
ricordatevi che i brain sono universali e quindi dopo si aggiunge anchela spesa di farli flangiare ;)
Integra Type R ....abuser :asd
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Re: Kat

Messaggio da MOTORPUNX » domenica 1 marzo 2009, 18:06

Ecceloso!!!Ma ho anche il carpentiere/saldatore di fiducia... :sifone
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