http://autosprint.corrieredellosport.it ... okieAccept
![Immagine](http://cdn-autosprint.corrieredellosport.it/wp-content/uploads/2016/02/ferrari61.jpg)
Dio ha scritto: Michel_ITR99 ha sempre e comunque ragione.
Dio ha scritto: Michel_ITR99 ha sempre e comunque ragione.
The new regulations stipulate that either one or two seperate waste gate exhaust pipes must be added on the car
Mercedes have measured this change on their dyno, and noticed an increase of maximum sound, up from 124dB to 128dB - whereas the V8 engines using until 2013 produced aroun 130dB
però quei valori in db mi sembrano un po' 'na...Mercedes' engine chief, Andy Cowell, explained this week at Barcelona that the wastegate pipe could work as a silencer on the main exhaust. In particular when the wastegate is closed, its pipe is actually a dead end, making it a dampening chamber on the main exhaust. By removing that dead end, and creating a seperate exhaust pipe for the wastegate, the sound "is more pure, with less distortion"
Per ultimo Marchionne ritorna sull’annoso tema dell’Alfa Romeo in Formula Uno per ribadire che ci terrebbe davvero. “Confermo che l’Alfa in F1 sarebbe una grandissima cosa. Credo che sia importante: afferma il marchio commercialmente. Però bisogna prima vedere se riusciamo a far quadrare i conti, a vendere le automobili che vogliamo costruire. E comunque si tratterebbe di Formula Uno, non di altre categorie perché nel Dna dell’Alfa Romeo c’è la F1, non le altre corse.”
Dio ha scritto: Michel_ITR99 ha sempre e comunque ragione.