Acura a Lemans
-
void
- (h)old
- Messaggi: 5661
- Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 17:11
- Contatta:
Acura a Lemans
Acura/Honda va a Le-Mans
The American Le Mans Series got a huge boost Wednesday with the announcement in New York by the Acura division of American Honda Motor that it plans to enter the ALMS series in 2007 - with the ultimate goal of racing in the premier LMP1 class at Le Mans! The announcement marks the first factory motorsports program for the Acura brand in its 20-year history.
In the words of John Mendel, senior VP of Auto Operations for Acura, "Our entry as a full factory team in the American Le Mans Series will accurately reflect Acura's position as a leader in automotive performance and technology."
The Acura ALMS program features the first race engine developed from scratch by Honda Performance Development in California, which also supplies engines to the Indy Racing League.
By the sounds of it, Acura is in sports car competition for the long haul. In 2007, Acura powerplants will power multiple LMP2 chassis from Lola and Courage, as a prelude to development of a complete Acura LMP1 chassis and engine package to compete in the ALMS and ultimately at Le Mans. Acura's LMP2s will debut at the 2007 Twelve Hours of Sebring in March, and testing will begin this summer.
Acura has competed in the upper echelons of sports car racing before, although never as a full factory effort. Acura engines powered Spice cars in the IMSA Camel Lights series to three consecutive championships in the early '90s.
The American Le Mans Series got a huge boost Wednesday with the announcement in New York by the Acura division of American Honda Motor that it plans to enter the ALMS series in 2007 - with the ultimate goal of racing in the premier LMP1 class at Le Mans! The announcement marks the first factory motorsports program for the Acura brand in its 20-year history.
In the words of John Mendel, senior VP of Auto Operations for Acura, "Our entry as a full factory team in the American Le Mans Series will accurately reflect Acura's position as a leader in automotive performance and technology."
The Acura ALMS program features the first race engine developed from scratch by Honda Performance Development in California, which also supplies engines to the Indy Racing League.
By the sounds of it, Acura is in sports car competition for the long haul. In 2007, Acura powerplants will power multiple LMP2 chassis from Lola and Courage, as a prelude to development of a complete Acura LMP1 chassis and engine package to compete in the ALMS and ultimately at Le Mans. Acura's LMP2s will debut at the 2007 Twelve Hours of Sebring in March, and testing will begin this summer.
Acura has competed in the upper echelons of sports car racing before, although never as a full factory effort. Acura engines powered Spice cars in the IMSA Camel Lights series to three consecutive championships in the early '90s.
-
N2O
- Messaggi: 746
- Iscritto il: martedì 18 maggio 2004, 11:13
- Località: Pescara Beach
- Acid
- Messaggi: 8408
- Iscritto il: mercoledì 29 dicembre 2004, 21:47
- Località: 大阪市東淀川区
- Contatta:
- TIA
- HCI member
- Messaggi: 4632
- Iscritto il: martedì 12 ottobre 2004, 16:59
- Località: Como/Varese
- Contatta:
-
AssoTop
- HCI member
- Messaggi: 1395
- Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 23:56
- Località: Como
..
Chi visse sperando, mori' non si puo' dire..
FORZA HONDA !!!
E cmq i naftoni si avvantaggiano di un regolamento "truccato" .. parita' di cilindrata e possibile utilizzo del turbocompressore..
Mi spiace ma non e' giusto.. i naftoni per me restano inferiori finche' non passano con pari cilindrata e senza turbo (o turbo a tutti)..
Nel superturismo era 2,0 l turbo vs. 3'000 aspirato.. tanto per dare un'idea..
byez,
AssO
FORZA HONDA !!!
E cmq i naftoni si avvantaggiano di un regolamento "truccato" .. parita' di cilindrata e possibile utilizzo del turbocompressore..
Mi spiace ma non e' giusto.. i naftoni per me restano inferiori finche' non passano con pari cilindrata e senza turbo (o turbo a tutti)..
Nel superturismo era 2,0 l turbo vs. 3'000 aspirato.. tanto per dare un'idea..
byez,
AssO
-
ciccio
- Messaggi: 842
- Iscritto il: domenica 13 marzo 2005, 23:06
- Località: Borgo d'Io
-
void
- (h)old
- Messaggi: 5661
- Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 17:11
- Contatta:
attenzione!
le r10 a sebring hanno vinto... ma erano l'unica auto con supporto "ufficiale"
e la concorrenza era RIDICOLA.
infatti in audi stessi sono preoccupati perchè 2 auto hanno fatto 1o e 2ndo posto in qualifica...
ma in gara (seppure una 12 ore!) è arrivata una sola audi... l'altra ha devastato il cambio.
e non è un buon segno
le r10 a sebring hanno vinto... ma erano l'unica auto con supporto "ufficiale"
e la concorrenza era RIDICOLA.
infatti in audi stessi sono preoccupati perchè 2 auto hanno fatto 1o e 2ndo posto in qualifica...
ma in gara (seppure una 12 ore!) è arrivata una sola audi... l'altra ha devastato il cambio.
e non è un buon segno
-
ciccio
- Messaggi: 842
- Iscritto il: domenica 13 marzo 2005, 23:06
- Località: Borgo d'Io
Ma non aveva fuso perche' si era sporcato un radiatore raccogliendao merdazza in pista?
Sapevo che gli unici problemi che aveva dato l'enorme coppia era stato un consumo eccessivo delle gomme posteriori, pero' rimane un ipotesi molto molto plausibile...
Rimane il fatto che nonposso valutare il regolamento
Sapevo che gli unici problemi che aveva dato l'enorme coppia era stato un consumo eccessivo delle gomme posteriori, pero' rimane un ipotesi molto molto plausibile...
Rimane il fatto che nonposso valutare il regolamento
-
antonio
- Messaggi: 92
- Iscritto il: martedì 24 maggio 2005, 0:11
- Contatta:
Mi sembra di aver letto che nelle passate edizioni si poteva sostituire il cambio, ora ? vietato, e un naftone ha talmente tanta coppia che le sollecitazioni trasmesse al cambio...void ha scritto:attenzione!
......ma in gara (seppure una 12 ore!) è arrivata una sola audi... l'altra ha devastato il cambio.
e non è un buon segno