[ CR - Z ]
- eddy
- HCI member
- Messaggi: 5413
- Iscritto il: venerdì 17 aprile 2009, 13:26
- Località: Arbedo (Svizzera)
- MUGENPOWER
- HCI member
- Messaggi: 10574
- Iscritto il: lunedì 19 gennaio 2009, 17:27
- Località: Faenza (RA)
Re: [ CR - Z ]
ora che ci guardo bene, il muso è un pò una scopiazzata della rx8...
- Ermellino
- Messaggi: 4356
- Iscritto il: giovedì 23 settembre 2004, 9:59
- Località: Milano (fuori)
Re: [ CR - Z ]
Vi aspetta un futuro di quiete e serenità
:demolitionman
:demolitionman
M'indigno molto meno di un tempo. Mi sono assuefatto allo sfascio e al ridicolo
- eddy
- HCI member
- Messaggi: 5413
- Iscritto il: venerdì 17 aprile 2009, 13:26
- Località: Arbedo (Svizzera)
Re: [ CR - Z ]
é la prima cosa che ho pensato quando ho visto le foto del prototipo nel 2007!MUGENPOWER ha scritto:ora che ci guardo bene, il muso è un pò una scopiazzata della rx8...
EJ9, EP3, EK4, DC2 o AP1?
- eddy
- HCI member
- Messaggi: 5413
- Iscritto il: venerdì 17 aprile 2009, 13:26
- Località: Arbedo (Svizzera)
Re: [ CR - Z ]
Mugen CR-Z
[youtube]yXe2HAuXLsQ&feature=player_embedded[/youtube]
[youtube]yXe2HAuXLsQ&feature=player_embedded[/youtube]
EJ9, EP3, EK4, DC2 o AP1?
- eddy
- HCI member
- Messaggi: 5413
- Iscritto il: venerdì 17 aprile 2009, 13:26
- Località: Arbedo (Svizzera)
Re: [ CR - Z ]
[youtube]kI7aEmam6WU&feature=player_embedded[/youtube]
[youtube]HBBjVbERbFU&feature=player_embedded[/youtube]
[youtube]HBBjVbERbFU&feature=player_embedded[/youtube]
EJ9, EP3, EK4, DC2 o AP1?
- eddy
- HCI member
- Messaggi: 5413
- Iscritto il: venerdì 17 aprile 2009, 13:26
- Località: Arbedo (Svizzera)
Re: [ CR - Z ]
World Exclusive Test: 2011 Spoon Sports CR-Z - Road Test
Spoon makes the sporty Honda CR-Z a true sports car.
Spoon is always one step ahead of the competition, whether that be in racing or introducing tuned versions of Honda’s sportiest cars. The new Spoon CR-Z closely follows Spoon president Tatsuru Ichishima’s philosophy on car tuning, improving the soul of the car rather than just its performance.
The Spoon car sits much closer to the ground, lowered by about an inch and a half. A black carbon-fiber hood and flashy wheels highlight its styling. Under the hood, Spoon took apart the 1.5-liter inline-4 and reassembled the i-VTEC powerplant with many of its own parts. The ECU was remapped, increasing redline from 6200 rpm to 8500, with more torque in the mid range. Of particular note is Spoon’s new exhaust, which makes this hybrid sound like an Italian exotic. Together, the gasoline engine and electric motor produce about 145 bhp and about 150 lb.-ft. of torque, significant gains over stock. Also, Spoon claims it shed about 220 lb. from the car’s curb weight.
Mash the throttle, and the car leaves the line in the same way as the original, with verve, but the Spoon CR-Z gets stronger as the engine revs rise. The Spoon Sports CR-Z, with a 6-speed manual gearbox, dashed to 60 mph in a scant 6.9 seconds and to the quarter mile in 15.5. Naturally, the car’s fuel economy takes a hit; I predict the Spoon CR-Z will still get around 25/29 mpg city/highway.
The car’s handling is much sharper, thanks to stiffer springs and shocks and thicker anti-roll bars. With a strengthened chassis and a custom limited-slip differential, the Spoon CR-Z feels much more neutral than the stock CR-Z. Spoon is currently working on a race version that Ichishima says will introduce a new era in endurance racing. He plans to have this car finished for the 25 Hours of Thunderhill in December.
This tuner version of the CR-Z will be available as a complete car later this year for about $8000 plus the cost of the car. For more information, go to the company’s website at http://www.spoonsports.us.
[youtube]1t0Q5_PGC18&feature=player_embedded[/youtube]
EJ9, EP3, EK4, DC2 o AP1?
- Ceck
- HCI member
- Messaggi: 2274
- Iscritto il: martedì 7 aprile 2009, 19:13
- NIPPONSTYLE
- Messaggi: 14215
- Iscritto il: giovedì 17 novembre 2005, 7:21
- Località: East coast South Rail
- Contatta:
- eddy
- HCI member
- Messaggi: 5413
- Iscritto il: venerdì 17 aprile 2009, 13:26
- Località: Arbedo (Svizzera)
- Tenshi
- (h)old
- Messaggi: 4275
- Iscritto il: martedì 28 dicembre 2004, 16:13
- Località: Sono il Principe degli ANGELI
Re: [ CR - Z ]
senza le scritte e con quel green qua e la....................e'
- soichiro
- Messaggi: 259
- Iscritto il: domenica 13 luglio 2008, 20:49
- Località: Pescara
- civicblu
- Messaggi: 293
- Iscritto il: giovedì 9 ottobre 2008, 17:41
- Località: tra i monti e il mare...
Re: [ CR - Z ]
Meio ber sforsà che lavorar de gusto!
Ex eg6 ,now Lupo gti owner
Ex eg6 ,now Lupo gti owner
- TrueSidewinder
- HCI member
- Messaggi: 9256
- Iscritto il: martedì 29 agosto 2006, 16:55
- Località: Duino Bay
- Contatta:
- Mick Doohan
- HCI member
- Messaggi: 18834
- Iscritto il: lunedì 11 ottobre 2004, 8:51
- Località: Padova
- Contatta:
Re: [ CR - Z ]
Mick Doohan on EP3 & Seat Ibiza TGI: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1265690.html
- AleVtec88
- Messaggi: 5097
- Iscritto il: mercoledì 31 marzo 2010, 23:57
- Località: Usm-hate (MB)
Re: [ CR - Z ]
a me ragazzi,sinceramente nn convince piu di tanto..se vogliamo la linea è passabile..
ma come tutte le macchine che stanno producendo adesso;le piccole tutto pepe nn esistono piu!!
ma come tutte le macchine che stanno producendo adesso;le piccole tutto pepe nn esistono piu!!
Un emozione vera si prova realizzando un sogno!
..:: Ciao Sic ! ::..
..:: Ciao Sic ! ::..
- Filo83
- HCI member
- Messaggi: 6760
- Iscritto il: giovedì 6 settembre 2007, 14:49
- Località: Roma
- NIPPONSTYLE
- Messaggi: 14215
- Iscritto il: giovedì 17 novembre 2005, 7:21
- Località: East coast South Rail
- Contatta:
- Filo83
- HCI member
- Messaggi: 6760
- Iscritto il: giovedì 6 settembre 2007, 14:49
- Località: Roma
- Mick Doohan
- HCI member
- Messaggi: 18834
- Iscritto il: lunedì 11 ottobre 2004, 8:51
- Località: Padova
- Contatta:
Re: [ CR - Z ]
che barra duomi
Mick Doohan on EP3 & Seat Ibiza TGI: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1265690.html