Inline pro AP1

Rispondi
Acid
Avatar utente
Messaggi: 8408
Iscritto il: mercoledì 29 dicembre 2004, 21:47
Località: 大阪市東淀川区
Contatta:

Inline pro AP1

Messaggio da Acid » sabato 24 febbraio 2007, 0:18

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine
With the minimal amount of Honda S2000s in the drag racing circuit, we are proud to say that we are working hard to set new standards for the S2000 community. InlinePRO built the first S2000 to break the 10 second barrier, and now 9 seconds is our new mission.

Arnold Tamasar joined the inlinePRO race team in June 2006 along with his Suzuka Blue S2000. The car came already built for the track, but being so meticulous about our cars, it was torn down and rebuilt to our standards. With Arnold's help, we have built an S2000 that lays down over 700 horsepower to the rear wheels. The heart of the engine is a signature AllenBuilt motor, personally assembled by Jeremy Allen himself. Sleeved in-house with AEBS close decked sleeves, the block is race ready. With custom designed pistons from CP Pistons, and inlinePRO connecting rods, the block was able to handle over 700 rear wheel horsepower with ease. Mated to the race engine, is a Portflow head courtesy of Tom from Portflow Design. With air flowing freely through the head, we installed inlinePRO springs and inlinePRO titanium retainers allowing the engine to rev out to 10,500rpm.

All the labor involved in Project: 9 Second S2000, was lead by inlinePRO Master Mechanic Mat Keller. Along with assembling the vehicle, he also fabricated the custom manifold, a work of art. This custom manifold consist of 100% stainless steel and is mated to a Turbonetics 72trim turbo forcing the air through. Custom 3 inch charge pipes were also fabricated to direct air through an intercooler. A custom intercooler was also fabricated to provide the maximum cooling capabilites for this turbo setup. After the cool air is combsuted, the exhaust gases exit through a custom 4 inch exhaust also fabricated by Keller. With this amount of power, to ensure the engines stability in the bay, we fabricated solids mounts for the motor.

Once everything is assembled together, the car is now strapped to the dyno. Transferring the power from the engine through the drivetrain is a Exedy Carbon Twin Disc Clutch. Absorbing all the power from the motor are Stage 5 DriveShaft Shop Axles and hubs, thanks to Frank from The DriveShaft Shop.

http://www.inlinepro.com/
o-o)___(o-o

CLICCAMI TUTTA

psico86
Avatar utente
HCI member
HCI member
Messaggi: 6211
Iscritto il: lunedì 22 novembre 2004, 17:40
Località: Beverly Torry Hills

Messaggio da psico86 » sabato 24 febbraio 2007, 14:04

:meco

Ben Type-R
Messaggi: 1829
Iscritto il: lunedì 5 settembre 2005, 10:29
Località: Roma

Messaggio da Ben Type-R » sabato 24 febbraio 2007, 14:57

Oddio Acid che foto hai per firma...pare strabica... :ride :ride :ride :ride

marcellomc
HCI member
HCI member
Messaggi: 2257
Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 15:48
Località: Tortolì (NU) - Milano
Contatta:

Messaggio da marcellomc » sabato 24 febbraio 2007, 16:23

A ME ME PARE SOLO BONA....

sia lei :amore che la macchina :amore

DiegoVTEC
Avatar utente
HCI member
HCI member
Messaggi: 2671
Iscritto il: mercoledì 9 marzo 2005, 19:56
Località: Roma

Messaggio da DiegoVTEC » sabato 24 febbraio 2007, 19:20

marcellomc ha scritto:A ME ME PARE SOLO BONA....

sia lei :amore che la macchina :amore

ma lo sanno tt qui che ben è gayo :( :(



x la S....minkiaa :amore

CharlieSol
Messaggi: 873
Iscritto il: lunedì 21 marzo 2005, 18:27
Località: Lugano Beach

Messaggio da CharlieSol » sabato 24 febbraio 2007, 20:03

SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Immagine


SONO TORNATE LE VECCHIE SIGN DI ACID!!!!!!!!!!!!!!


:meco :meco :meco :meco

:bana :bana :bana :bana :bana :bana :bana :bana

Wanu Vj
Messaggi: 161
Iscritto il: giovedì 28 aprile 2005, 12:17
Località: EiGhT VaLLeY (Ravenna)
Contatta:

Messaggio da Wanu Vj » domenica 25 febbraio 2007, 0:07

:teach EXTREME! :teach













:pop

Iceman
Messaggi: 897
Iscritto il: domenica 12 febbraio 2006, 11:50

Messaggio da Iceman » domenica 25 febbraio 2007, 15:06

:meco :meco :meco

Pedro typeS
Messaggi: 885
Iscritto il: giovedì 11 agosto 2005, 15:12
Località: Lugano WTF !!

Messaggio da Pedro typeS » lunedì 26 febbraio 2007, 9:15

orrida ma efficace :village

CharlieSol
Messaggi: 873
Iscritto il: lunedì 21 marzo 2005, 18:27
Località: Lugano Beach

Messaggio da CharlieSol » lunedì 26 febbraio 2007, 12:42

vebbeh ke poi....quasi 800cv con i 16" stock....quando scarica a terra sta cosa????? :teach

Tony JDM
Avatar utente
Cavallo!
Cavallo!
Messaggi: 16695
Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 13:38
Località: JDMilano

Messaggio da Tony JDM » lunedì 26 febbraio 2007, 13:21

perchè con 800 cv pensi che mettere 16 o 17.. o 18 cambi qualcosa??? ovviamente monterà delle gomme drag radial.. o cose del genere, e in quei casi i cerchi di solito si prendono tendenzialmente piu piccoli possibile....
CRX 100% STOCK.

Rispondi