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Re: [ EF ]

Messaggio da NIPPONSTYLE » giovedì 10 settembre 2009, 17:47

Maiozzo ha scritto: Nipponstyle t'aspetto! :daniel
c@zzo vuoi che dica DB!
Guarda che c@zzo hai postato DBSDCPD!

Posso dirti, ad esempio, che qua
http://farm4.static.flickr.com/3381/344 ... 7ae9_o.jpg
mi tira il c@zzo tipo le foto di quello paparazzato a villa madama.

PD
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Re: [ EF ]

Messaggio da Maiozzo » giovedì 10 settembre 2009, 20:32

NIPPONSTYLE ha scritto:
Maiozzo ha scritto: Nipponstyle t'aspetto! :daniel
c@zzo vuoi che dica DB!
Guarda che c@zzo hai postato DBSDCPD!

Posso dirti, ad esempio, che qua
http://farm4.static.flickr.com/3381/344 ... 7ae9_o.jpg
mi tira il c@zzo tipo le foto di quello paparazzato a villa madama.

PD
Sono riuscito a tradurre solo in parte DBSDCPD! :daniel

Dai che magari un giorno anche noi potremo fare cose del genere :amore ...trasferendoci in un altro paese! :cry

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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » giovedì 10 settembre 2009, 20:52

Maiozzo ha scritto:
NIPPONSTYLE ha scritto:
c@zzo vuoi che dica DB!
Guarda che c@zzo hai postato DBSDCPD!

Posso dirti, ad esempio, che qua
http://farm4.static.flickr.com/3381/344 ... 7ae9_o.jpg
mi tira il c@zzo tipo le foto di quello paparazzato a villa madama.

PD
Sono riuscito a tradurre solo in parte DBSDCPD! :daniel

Dai che magari un giorno anche noi potremo fare cose del genere :amore ...trasferendoci in un altro paese! :cry
Comunque non molto lontano da qui c'è un paese con progetti stupendi: l'holanda...

Per me le auto migliori anche a livello estetico arrivano da la :teach
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Re: [ EF ]

Messaggio da psico86 » giovedì 10 settembre 2009, 20:53

sei iscritto anche su crx club holland? io un pensierino ce l'avevo fatto.. ma non ci capisco proprio na mazza
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Re: [ EF ]

Messaggio da Mugen_Stumpo » giovedì 10 settembre 2009, 20:57

Tony JDM ha scritto:in effetti la hatch bianca col kit miugen (detto alla alexwood) spacca il culo... ma sembra che abbia un lip aggiuntivo..

nessun lip... è tutto merito del colore... quello è il lip spl :good
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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » giovedì 10 settembre 2009, 21:01

psico86 ha scritto:sei iscritto anche su crx club holland? io un pensierino ce l'avevo fatto.. ma non ci capisco proprio na mazza
No ma vedo certe foto... anche su forum non holandesi... se l'eg o l'ee8 è olandese... al 90 per cento e fica e cazzuta.
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Re: [ EF ]

Messaggio da Mugen_Stumpo » giovedì 10 settembre 2009, 21:11

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Re: [ EF ]

Messaggio da NIPPONSTYLE » venerdì 11 settembre 2009, 7:35

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Re: [ EF ]

Messaggio da NIPPONSTYLE » venerdì 11 settembre 2009, 7:36

:amore
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Re: [ EF ]

Messaggio da MOTORPUNX » venerdì 11 settembre 2009, 8:01

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Re: [ EF ]

Messaggio da psico86 » venerdì 11 settembre 2009, 19:12

l'intramontabile
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bonus pix per dani..

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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:07

Current NA status:
- JDM H23A VTEC Blue Top Stock Internals!
- JDM H22A M2B4 LSD trans
- 9lb chromoly 1 piece flywheel
- ACT HD clutch kit 6 pad sprung race disc
- Converted OBD1 http://www.Rywire.com p28 crome tuned
- Euro R intake manifold http://www.RoskoRacing.com
- 68mm Performance Products TB
- ESP EF H22A Motor Mount Kit
- ESP EF H22A Traction Bar System
- ESP 4-2-1 H22A Header 2.5" collector
- 3" Cold Air Intake, BPI stack, K&N filter
- 3" Quick Dump Magnaflow Exhaust
- 212 whp 174 trq trap speed is 106 mph 22" MT's

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Precsion T3/To4e 50 trim custom internals, large wheel.
Tial WG and Bov


Recent picture with the H23A VTEC Blue Top in...

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NA tune:

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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:11

Ora è tubbo

Update!

Since my last post... I bit the big one and the car is just about done... just need to make my alternator kit and fire her up for the first time. Will post more detailed pictures and dyno results.

I am shooting for 400+ whp 14-16 psi pump gas... Want something pretty killer for street but not quite over the edge...

2.3L + Turbo = :)

Build Details:

- JDM H23A VTEC Blue Top
- JDM H22A M2B4 LSD trans
- 9lb chromoly 1 piece flywheel
- ACT HD clutch kit 6 pad sprung race disc
- Converted OBD1 http://www.Rywire.com
- Euro R intake manifold http://www.RoskoRacing.com
- 68mm Performance Products TB


Head:
- PDE Head
- SuperTech Valve Springs and Retainers
- Ferrea 6k Series SS Valves, Ferrea Valve Guides, Ferrea Seals
- Port and Polish Exhaust side
- Type S cams
- MLS 60k Cometic gasket
- ARP Head Studs

Bottom:
- Darton MID sleeves
- JE 9-1 Pistons/Rings STD Size 87mm
Which final compression is about 9.6-1 bein 95mm stroke and H23
- Crower H23 Rods
- H23 Crank
- ACL Bearings
- Honda Water/Oil pump
- Kaizen Speed Balance Shaft Eliminator Kit
- Balanced Assembly
- B20Luda Built

Turbo Kit:
- T3/To4e "Big Wheel" Custom 50 trim .63ar Stage 3 wheel
- Synapse H22 Turbo Manifold
- Custom 2.5" Hot/Cold Aluminum IC piping
- Tial Q Bov
- Tial 38mm MVS Vband WG
- 3" V band downpipe and exhaust
- 880cc Precision injectors
- Godspeed IC Type M 28x6.5x2.75
- -3 oil line supply .060 restrictor
- Small JAZ catch can

Electronics:
- Autometer Electronic gauges
- AEM Wideband
- P28 Ectune and EBC (boost by gear) :)
- 255 HP walbro, Marshal FPG, B&M FPR

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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:18

CRX TRAZIONE POSTERIORE (MOTORE S2000 TURBO) - WORK IN PROGRESS


i've had my car for 13 years now and have done an engine swap, nitrous, boost, etc. i've spent as much time working on the car as i have driving it. i thought about selling the car but realized i'd never get what i put into it and just couldn't part with the car either. i decided to start fresh and sell the drivetrain, turbo setup, all the parts i had and picked up a new drive train. i started this build almost 2 years ago and haven't had much time to work on it. i spent quite a bit of time working on it recently though because i want to be able to put the wheels back on it before the end of this month because the lease is up at my shop and i'm planning on moving. my goal is 450whp. i'm not building this car for drag or drift or road racing. i am building this car so i can drive it and enjoy it. i may track it for fun, but it isn't a priority for me.

here is where i started:
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when i bought the ap1 drivetrain, it came complete with the rear end. the only things missing were the sub frame for the rear end and the ecu for the engine and some of the wiring to it. i'm planning on going with an aem ems anyway, so the ecu isn't a big deal, but i decided to sell the ap1 rear end and picked up an s14 rear end for 2/3'rds of what i sold the ap1 rear end for. i thought it would stand up to more abuse than the ap1 open diff anyway.

i already had a dh-racing billet tb so i figured i'd pop that on the new engine so i had to bore out the manifold.
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here it was before i started cutting:
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preliminary cutting:
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some powdercoating:
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front cross member complete and engine mounted:
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turbo manifold started:
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as of right now i have the rear end half mounted and should have it completely bolted in by the middle of the month. those are the major hurdles, the rest is all small stuff, but it is going to take a long time to get through it all.

here is the beginning of the rear suspension.
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all 4 wheels are back on the ground.
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Ultima modifica di naisbetter il sabato 12 settembre 2009, 21:25, modificato 1 volta in totale.
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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:23

CRX TRAZIONE POSTERIORE (MOTORE S2000 TURBO) - WORK IN PROGRESS - PARTE II

trust me, there is more dumb ass luck involved in this than ingenuity. i'd given very little thought to how i was going to figure out some major hurdles before i started this and it was sheer horeshoe up the assery that got me past most of them.

right now the car is together, because i had to move my shop and put 4 wheels on it to move the car along with everything else. the engine and rear end are coming out probably early next week so i can use them for an upcoming show i have a booth at.

the rear suspension needs some adjustment because some of my measurements were off, but nothing serious. also, i'm trying to source some softer springs because the current springs are far too stiff (700lb/in). i'm looking for something in the 200 range.

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Ultima modifica di naisbetter il sabato 12 settembre 2009, 21:28, modificato 1 volta in totale.
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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:26

CRX TRAZIONE POSTERIORE (MOTORE S2000 TURBO) - WORK IN PROGRESS - PARTE III

i don't know what i'm going to do with the car as far as racing. i want to drive it once it is done and see what it excels at and go in that direction. i'd like to try a bit of everything, although years ago the car saw a lot of autocross.

i had to pull the engine for a car show where i had an s2k setup on display in a vendor booth. that gave me the opportunity to see just how hard/easy it is going to be to get it in and out without removing the subframe. i need to cut the tunnel in the firewall about another 3/4" higher. it was a bit tight getting it out.

some pics of the subframe and steering linkage:
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this probably isn't update worthy, but its something. a little while ago my suspension guru friend came over and we figured out the suspension travel to spring travel ratio. i can't even remember what it's called... sprung rate or something like that. that's why he's the guru and i'm just a welder with tools.

you setup two indicators. one on the rotor where the wheel mounts and the other on the strut mounting point. then you raise and lower the wheel through it's suspension travel and check to see what the numbers do. for mine they stayed the same, so the ratio is 1:1. this makes tuning the suspension a bit easier since there is less math involved.

anyway, here are some pics and how we did it.
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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:34

CRX TRAZIONE POSTERIORE (MOTORE S2000 TURBO) - WORK IN PROGRESS - PARTE IV






things are kinda quiet at the shop this week, so i had some time to do some work. the tranny tunnel framework is all tacked together... some of it welded at the front. i just need to make the tranny mount, then i can pull it out and weld it all up, then cover in sheet metal and weld that all up, then i can put it back in, weld it and start on the drive shaft tunnel which won't be as high. yeah, i know the camera sucks.

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the tranny tunnel is complete. for now it is just tacked in place. i want to pull the mockup drivetrain out to weld it in fully. i'm going to have to patch up a couple spots where there are small gaps, but i don't think it is too serious.

i threw the dash and the steering wheel back in just for reference. if i can modify the center console to fit over the tunnel, i will.

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ASPETTO NOVITA' IN ANSIA... TIPO SALA PARTO
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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:44

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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:45

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Re: [ EF ]

Messaggio da naisbetter » sabato 12 settembre 2009, 21:52

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