K20Z1 - 210hp ( 1

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maskow
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Messaggio da maskow » mercoledì 25 agosto 2004, 10:02

aggiungo na foto che non c'?







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carlettosan
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Messaggio da carlettosan » mercoledì 25 agosto 2004, 10:37

K20Z1 ... 2005 ... chissa' che in Italia.. non arrivi ...



C/SAN

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void
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Messaggio da void » mercoledì 25 agosto 2004, 10:39

ma che bella anticipazione!!!!



Grazie capita'


finito il periodo mestruale <i></i>

typer558
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Messaggio da typer558 » mercoledì 25 agosto 2004, 10:49

Novità in arrivo per la K series. Nel 2005 uscirà la nuova RSX Type S con rinnovamenti nella meccanica e nella estetica che moterà tale motore. E non è detto che la CTR futura monti qualcosa di diverso sotto il cofano......................



Notate il tappo dell'olio stock: 5w/30



Clicca la Rsx TypeS 2005 - 56K worning!!
































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typer558
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Messaggio da typer558 » mercoledì 25 agosto 2004, 10:55

che voi swwwwappà??????


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void
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Messaggio da void » mercoledì 25 agosto 2004, 11:02

ahha no grazie



ho gia' dato


finito il periodo mestruale <i></i>

giovagt
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Messaggio da giovagt » mercoledì 25 agosto 2004, 11:27

cavolo ma una foto di tutta la macchina??????



magari arrivasse





ps: ma vi immaginate che risate se ci vorra davvero il 5w30

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maskow
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Messaggio da maskow » mercoledì 25 agosto 2004, 13:38

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Pumabr
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Messaggio da Pumabr » mercoledì 25 agosto 2004, 15:20

nn ho ancora capito xkè honda nn ci porta le nuove Integra...


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giovagt
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Messaggio da giovagt » mercoledì 25 agosto 2004, 15:48

ma se arrivasse davvero?????????

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Messaggio da giovagt » giovedì 26 agosto 2004, 20:08

sul sito acura non sono riuscito a trovare la topspeed?????

qualcuno la sa????

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Pumabr
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Messaggio da Pumabr » giovedì 26 agosto 2004, 20:47

? da quando che metà del club (x nn dire tutto) aspetta la dc5???


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typer558
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Messaggio da typer558 » venerdì 27 agosto 2004, 11:06

QUi trovate i dettagli interessanti dell'evoluzione del motore (elettronica, camme e scarico modificati) e poi una foto dell'evoluzione della RSX:







We've taken a few shots of the 2002 RSX Type-S and compared them to the revised 2005 RSX Type-S. Based on these photos and the underlying changes to the RSX, here are some of our impressions on what the new model offers and if we think they're worth it on paper.

By far, the most noticeable changes to the 2005 RSX are to the exterior. It gives us sleeker, more aggressive headlamps and tail lamps, more aggressive front and rear fascias, new wheel designs, and a classier exhaust finisher. The side skirts sport a new contour for the base model while also being body colored. The Type-S gets updated side skirts as well in addition to a low profile rear spoiler. The big change to the Type-S exterior comes in the way of larger wheels (17x7" vs. 16x6.5&quot and meatier rubber (215/45-17 vs. 205/55-16), the same size as the Type-R. So what do we think?







The headlights and front fascia treatment bear a strong resemblance to the departed CL. The chiseled front fascia make the RSX look stronger than the soft lines of the earlier model. It's finally beginning to look more like a proper sport coupe. Another improvement to the front is the removal of the weird rubbery foglight section covering material. Honda has replaced it with the horizontal black plastic splitter to match what spans the front grille. Swinging around to the tail, the all-red taillights don't have the BMW-esque circular cutouts below them anymore. It looks cleaner, but they could do without the bubble texture for each circle in the taillight. Also, the contrasting plastic strip in the lower bumper section could seem out of place on some body colors, but to each his own. The Type-S spoiler (as well as the other refined aero bits) is said to improve aerodynamics, but looks a bit tacked-on. We'll have to see one in person before passing final judgment.







The powertrain gets quite a few enhancements as well. The engine code for the Type-S is K20Z1, which is a new code. That means it's not the same K20A2 it had, but it's not the K20A from the Type-R. However, we think it's essentially the Type-R engine, no matter what the engine code. The K20Z1 engine upgrades the K20A2 parts by changing to the Type-R intake and exhaust camshafts, Type-R intake manifold, and Type-R throttle body. About the only thing we don't get are the higher compression pistons that raise the pressure from 11.0:1 to 11.5:1. We also don't get the orgasmic 8500RPM redline (we must make do with 8100RPM), which is a downer. Since we haven't test driven the vehicle yet, we don't know what the fuel cutoff is, but in typical Honda fashion, it's probably about 8300RPM. We'll also gamble that the valve springs are Type-R spec, which means a Hondata flash to increase the rev limiter should be worry-free. We do know that the VTEC crossover point is the same as it has been at 5800RPM. Combine all of the above with a high-flow catalytic converter and higher flow exhaust and we may be looking at a bit more than a 10HP increase. If Honda stepped up to the plate with their ECU tuning, hopefully the midrange flatspot from the previous Type-S is gone. This will be the first thing we check when we get the '05 on a dyno.



The shorter Type-R final drive is a welcomed improvement to put power to the ground with more verve, but I think it is going to increase the need for a limited slip differential (LSD). What's the problem, Honda? I cannot imagine a few suspension tweaks eliminating the need for this critical component in a sporting high horsepower FWD vehicle. The +1" wheel adjustment certainly isn't going to remove the need. If Dodge saw the light in the SRT-4's second production year, I'm amazed Honda hasn't stepped up to the plate

.















For 2005, significant enhancements were made to both the RSX and RSX Type-S to reset that standard to an even higher level. These enhancements were designed with three specific objectives in mind:

1. To boost the already formidable performance of the Type-S model by increasing horsepower and optimizing the 6-speed manual transmission

2. To provide more precise handling and better ride comfort for both models by optimizing the suspension, steering and braking systems

3. To highlight the aggressive, yet refined nature of the RSX with enhanced styling inside and out



POWERTRAIN

For 2005, modifications to the intake, exhaust and emissions systems were made to the Type-S model's 16-valve, DOHC i-VTEC 2.0-liter four-cylinder engine to boost power to 210 horsepower at 7800 rpm (up from 200 hp at 7400 rpm on the previous model) and 143 lb-ft of torque at 7000 rpm (up from 142 lb -ft at 6000 rpm). To complement the engine performance gains, the final gear ratio of the Type-S 6-speed manual was lowered by 8.6 percent to provide quicker acceleration.

Single cone carbon synchronizers replace double cone brass synchronizers on fifth and sixth gears to provide a more direct shift feel and reduce mechanical losses in the transmission.

High performance camshafts were applied on RSX Type-S models. Increases in both the intake and exhaust valve opening angles boost the rate that air moves into and exhaust moves out of the cylinder. At high engine speeds, valve lift on the intake side is increased by five degrees and on the exhaust side by 10 degrees compared to the previous model. The new camshafts increase engine breathing and help deliver enhanced top-end horsepower.



On the Type-S powerplant, a short, high-performance single-stage manifold is used to help boost high-rpm power. The diameter of the intake duct was enlarged 11 percent from 63 mm to 70 mm to increase intake flow, especially at high rpm. In addition to increasing flow, this larger intake duct creates more sport sound, the deep, throaty rumbling produced by the engine under hard acceleration.



To help the Type-S produce 210 horsepower, the exhaust system has been retuned for 2005 to increase exhaust flow. By employing a larger diameter tail pipe (70 mm compared to 60.5 mm on the previous Type-S), and by reducing the density of the ceramic substrate in the catalytic converter, exhaust flow was increased from 95 liters per second to 98 liters per second.



To complement the additional horsepower, Type-S models receive an additional engine mount damper added to the subframe to help reduce rocking and isolate powertrain NVH from the passenger compartment.





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guido51
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Messaggio da guido51 » venerdì 27 agosto 2004, 13:29

Quindi l'engine per le specifiche Eu/Usa e' pronto !!!

Quindi pure la DC5 potrebbe tornare d'attualita'....

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Messaggio da typer558 » venerdì 27 agosto 2004, 13:53

Quote:on fifth and sixth gears








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Messaggio da Looka » venerdì 27 agosto 2004, 13:57

Hanno ridotto anche il finale, vuol dire che ora è come il Vostro o come quello della JDM?

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Messaggio da typer558 » venerdì 27 agosto 2004, 14:02

Penso che l'abbiano ridotto perchè sono passati dai 16 ai 17 (allungando un pò il rapporto al ponte e cercando di compensarlo con il finale + corto). Non credo siano alla Jdm Spec. che fa fronte ad un limitatore di velocità tarato a 180Km/h.

Almeno credo............


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eTiLiKo81

Messaggio da eTiLiKo81 » venerdì 27 agosto 2004, 14:51

Il finale della JDM a quanto sapevo io era identico alle nostre CTR tenè.....4,5 e 6 invece POCO più corte....

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Messaggio da Looka » venerdì 27 agosto 2004, 16:40

cazz hai ragione ETI





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Messaggio da void » venerdì 27 agosto 2004, 18:20

cmq se l'hanno accorciato del 8% c'e' da divertirsi con questa nuova carriola coupe'

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