K20A: Fan Switch e Thermo Stat (Mugen + Spoon)
- carlettosan
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Premesso che li ho installati (Termostato Mugen e Swich Ventole Spoon) e li consiglio a tutti, (B, D e F serie compresi) riporto di seguito i pezzi e le caratteristiche di quanto in oggetto richiestomi da uno scassacaXXo via cell!
Mugen Fan Switch
Activates cooling fan at 80?C instead of the stock 93?C. Requires use of Mugen low-temp thermostat.
Mugen Thermostat
This thermostat has the operating temperature set lower than normal. It prevents engine power loss by minimizing rapid water-temperature rises under harsh conditions such as during circuit driving. The use of a flow-control-type valve prevents hunting, thereby achieving rapid stabilization of the water temperature (the engine warms up within a short period). Operating temperature: 68?C (STD.: 76~80?C) Full-throttle acceleration temperature: 81?C (STD.: 90?C)
Spoon Fan Swich
Thermoswitch : When the temperature of the coolant water reaches 98?C, the normal configuration's thermo switch initiates cooling by turning on the radiator's electric fan. This action reduces the temperature to 80?C, thus improving the radiator's cooling efficiency.
Spoon Thermostat
Thermostat : In contrast to the 88?C start temperature of the normal-configuration thermostat, Spoon's thermostat commences opening at 65?C and is fully opened at 70?C, thus improving cooling performance.
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Mugen Fan Switch
Activates cooling fan at 80?C instead of the stock 93?C. Requires use of Mugen low-temp thermostat.
Mugen Thermostat
This thermostat has the operating temperature set lower than normal. It prevents engine power loss by minimizing rapid water-temperature rises under harsh conditions such as during circuit driving. The use of a flow-control-type valve prevents hunting, thereby achieving rapid stabilization of the water temperature (the engine warms up within a short period). Operating temperature: 68?C (STD.: 76~80?C) Full-throttle acceleration temperature: 81?C (STD.: 90?C)
Spoon Fan Swich
Thermoswitch : When the temperature of the coolant water reaches 98?C, the normal configuration's thermo switch initiates cooling by turning on the radiator's electric fan. This action reduces the temperature to 80?C, thus improving the radiator's cooling efficiency.
Spoon Thermostat
Thermostat : In contrast to the 88?C start temperature of the normal-configuration thermostat, Spoon's thermostat commences opening at 65?C and is fully opened at 70?C, thus improving cooling performance.
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- carlettosan
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eTiLiKo81
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Perchè mi servivano con la max urgenza per il ring e quello che me li ha spediti in 4 giorni a casa (Mr.James/Man ) aveva solo questa disponibilità di magazzino
Comunque, ieri mi è arrivato il FanSwich delle ventole Mugen che presumo di montare dopo longvalley.
PS
Vendo FanSwich SPOON 45 euro a casa!
In tutti i casi, potrei tenermi anche quello spoon sotto, tanto aprono tutti e due a 80? e quindi non cambia un emerito c@zzo! Ma siccome sono frocio e mi piacciono le cose pare pare.......
Quote:
"Nonnaaaaaa... ndo sta' il cane??"
"Il pane.. ?!? L'ho gia' comprato il pane..!!!"
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Vtekken
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Bella big captain
..ma com'e' la storia delle ventole Mugen... ...?
Che mi son perso?
Cavolo.. dopo una sola settimana di ferie, e senza un computer, torno e..... mi sembra quasi di mancare da almeno un mese..
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Radioemotion..
..unforgottable fun object..
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..ma com'e' la storia delle ventole Mugen... ...?
Che mi son perso?
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Al raduno l'ho ancora sotto. Lo smonto la setiamana dopo per mettere il mugen. Se ti interessa, però, visto che è grande quanto "na caccola", te lo spedisco a milano via ems. Piuttosto, devi abbinare il termostato obbligatiamente, altrimenti la ventola si attiva prima ma raffredda l'acqua del radiatore perchè il termostato originale aprirebbe in ritardo. Indi devi anticipare l'intervento di tutti e due, non solo di uno!
Vedi tu, per il momento sei il primo della lista!!!
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Vtekken
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Quote:Che cosa è che non hai capito Luchè?????
..ehm... ...niente.. .. ho solo riletto meglio... .... SUPER.....
Piuttosto... niente piu' circuito di raffreddamento indipendente per l'olio motore della tua fiera?
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- Engo
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