S2000 club racer , l'ultima s2k
-
void
- (h)old
- Messaggi: 5661
- Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 17:11
- Contatta:
S2000 club racer , l'ultima s2k
The club racer-inspired 2008 Honda S2000 CR Prototype making its world debut at the New York International Auto Show introduces a higher level of track-worthy performance and style to the S2000 roadster, American Honda Motor Co., Inc., announced today.
The S2000 CR will be available as an entirely new S2000 trim level when it goes on sale in the fall of 2007. The lighter, stiffer and more aggressive overall design is engineered to maximize the S2000's potential on a racetrack with the goal of substantially-improving track times, chassis balance and feel. The factory-tuned roadster provides highly-aggressive suspension settings, increased body and chassis rigidity, overall weight reduction and an aerodynamic body kit dialed-in for reduced lift. An aluminum hardtop replaces the convertible soft top as standard equipment.
"The S2000 CR is the closest thing you can get to a Honda-built racecar with license plate holders and a horn," said John Mendel, executive vice president of American Honda Motor Co., Inc. "Its features and equipment are designed to appeal to weekend club racing enthusiasts."
The full-body aerodynamic package reduces lift through large and highly-tuned front and rear spoilers. Exclusive chassis features include a quicker steering ratio, Bridgestone Potenza RE070 tires, a wider rear tire size, firmer springs and dampers, larger stabilizer bars and a new wheel design in a dark gray color.
Substantial structural bracing has been added to the storage area previously occupied by the soft top, resulting in additional rigidity. The aluminum hard top replaces the soft top of the conventional S2000, resulting in an overall weight savings of approximately 90 pounds when removed (relative to the current S2000).
The exclusive interior is highlighted by unique cloth seating surfaces with yellow stitching, a unique spherical aluminum shifter and carbon fiber-style trim panels. Air conditioning and an AM/FM Stereo with CD player are optional equipment. Standard features for the S2000 include 17-inch aluminum alloy wheels, ABS and Vehicle Stability Assist (VSA). While VSA serves to effectively enhance driver control during acceleration, braking, and cornering, the system can be disabled with the touch of a button when conditions warrant it.
Widely considered the quintessential roadster-style sports car, the S2000 is the performance icon for the Honda brand and combines uncompromising racetrack-ready performance with everyday usability. The S2000 rewards driving enthusiasts with a potent 2.2-liter, 16-valve DOHC VTEC? 4-cylinder engine and a precise, short throw 6-speed manual transmission, along with tenacious handling and a perfect 50/50 weight balance.
The renowned high-revving engine delivers 237 horsepower at 7,800 rpm and 162 lb-ft. of torque at 6,800 rpm. Perfectly complimenting the engine's output characteristics is a compact, longitudinally-mounted, close-ratio 6-speed manual transmission that features a direct linkage for precise shifting and quick throws. Combined with a front and rear double wishbone suspension, precise electric power steering, and a torque-sensing limited slip differential, the end result is a complete, no compromise, performance package for the enthusiast driver.
qui trovate le foto
-
HD
- (h)old
- Messaggi: 2106
- Iscritto il: venerdì 7 luglio 2006, 9:28
Per me invece 40kg sono TANTI e mi piace che la Honda sia race oriented...Iceman ha scritto:
ha perso si e no 40kg un casso...
roBBBBa fatta per gli americani e basta...
Poi levi lo stendibiancheria dietro e il paraurti terone ed è perfetta...
Saranno utilissimi eh, non lo metto in dubbio, ma sono orrendi.
Belli invece i "cosi" dietro il rollbar...
- Looka
- Admin
- Messaggi: 11055
- Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 14:24
- Località: PV-VB-NO
- Contatta:
-
Giacomino
- Messaggi: 1046
- Iscritto il: domenica 16 luglio 2006, 22:36
- Località: S.P.Q.R.
- Contatta:
- Acid
- Messaggi: 8408
- Iscritto il: mercoledì 29 dicembre 2004, 21:47
- Località: 大阪市東淀川区
- Contatta:
-
Danny7
- Messaggi: 362
- Iscritto il: mercoledì 26 ottobre 2005, 9:27
- Località: Milano
Beh ma per quello non servono alettoni e paraurti inguardabili...EnricoS2k ha scritto:
Pare che sul cicuito di prova della Honda abbia girato più forte di 2 secondi rispetto alla "normale", e per normale suppongo si riferiscano al 2 litri...bah...
Basta cambiare gomme,infatti non mi pare proprio abbia le RE050 che si trova di norma.
- Mick Doohan
- HCI member
- Messaggi: 18836
- Iscritto il: lunedì 11 ottobre 2004, 8:51
- Località: Padova
- Contatta:
mi sembrano le RE070 come sulla Civic TypeR JDMDanny7 ha scritto:Beh ma per quello non servono alettoni e paraurti inguardabili...EnricoS2k ha scritto:
Pare che sul cicuito di prova della Honda abbia girato più forte di 2 secondi rispetto alla "normale", e per normale suppongo si riferiscano al 2 litri...bah...
Basta cambiare gomme,infatti non mi pare proprio abbia le RE050 che si trova di norma.
Mick Doohan on EP3 & Seat Ibiza TGI: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1265690.html
-
Giacomino
- Messaggi: 1046
- Iscritto il: domenica 16 luglio 2006, 22:36
- Località: S.P.Q.R.
- Contatta:
-
HD
- (h)old
- Messaggi: 2106
- Iscritto il: venerdì 7 luglio 2006, 9:28
sono anche quelle della Scooby le RE.
I 40kg (o poco più) di alleggerimento si riferiscono solo al sof top
Quindi sterzo più diretto, ammo e molle più dure e barre antirollio maggiori di diametro.Exclusive chassis features include a quicker steering ratio, Bridgestone Potenza RE070 tires, a wider rear tire size, firmer springs and dampers, larger stabilizer bars and a new wheel design in a dark gray color.
E in più una spece di duomi posteriore.Substantial structural bracing has been added to the storage area previously occupied by the soft top, resulting in additional rigidity
I 40kg (o poco più) di alleggerimento si riferiscono solo al sof top
- Mick Doohan
- HCI member
- Messaggi: 18836
- Iscritto il: lunedì 11 ottobre 2004, 8:51
- Località: Padova
- Contatta:
Speriamo che le importino pure da noi, sarei curioso di provarle (assieme alle RE01R), visto che poi dal sito jap della Bridgestone sono state tolte le RE040.EnricoS2k ha scritto:yesssssssssssMick Doohan ha scritto:mi sembrano le RE070 come sulla Civic TypeR JDM
Mick Doohan on EP3 & Seat Ibiza TGI: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1265690.html
- Daniel M
- MembroZ RedentoZ
- Messaggi: 6530
- Iscritto il: domenica 10 ottobre 2004, 13:50
- Località: Milanen - Nurburgring
- Contatta:
-
Iceman
- Messaggi: 897
- Iscritto il: domenica 12 febbraio 2006, 11:50
io sulla mia ho tolto si e no 40kg senza problemiHDriver ha scritto:Per me invece 40kg sono TANTI e mi piace che la Honda sia race oriented...Iceman ha scritto:
ha perso si e no 40kg un casso...
roBBBBa fatta per gli americani e basta...
Poi levi lo stendibiancheria dietro e il paraurti terone ed è perfetta...
Saranno utilissimi eh, non lo metto in dubbio, ma sono orrendi.
Belli invece i "cosi" dietro il rollbar...
poi è alta come un SUV
-
Iceman
- Messaggi: 897
- Iscritto il: domenica 12 febbraio 2006, 11:50
beh se l'altra montava gomme stradali e questa Semislick ce una bella differenza...EnricoS2k ha scritto:TamarroLookaHCI ha scritto:stupendo il kit, stupenda l'idea, stupendo il colore, inguardabili i cerchi
brava honda
Pare che sul cicuito di prova della Honda abbia girato più forte di 2 secondi rispetto alla "normale", e per normale suppongo si riferiscano al 2 litri...bah...
ne dubito rispetto al F20C
-
Iceman
- Messaggi: 897
- Iscritto il: domenica 12 febbraio 2006, 11:50
-
andre82
- Messaggi: 450
- Iscritto il: domenica 18 dicembre 2005, 2:23
- Località: Bologna
http://www.autoblog.it/post/7872/salone ... a-s2000-cr
mmmmm
non mi dice nulla!
son capaci tutti a togliere 40kg togliendo clima capotte e radio!
mmmmm
non mi dice nulla!
son capaci tutti a togliere 40kg togliendo clima capotte e radio!
-
Giacomino
- Messaggi: 1046
- Iscritto il: domenica 16 luglio 2006, 22:36
- Località: S.P.Q.R.
- Contatta: